-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)
-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:49021 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

ما يك دوره قرآني داريم و يكي از اعضاء بعضي مطالب را در بيرون گفته و موجب كدورت شده آيا عمل اين عضو جلسه چه حكمي دارد؟



اصولاً بيان اسرار و مسائل تنش زا و كدورت آفرين و انتقال مسايل سري و راز گونه افراد جلسات يا دوستانه به ديگران خلاف شرع و عرف بوده و در فرهنگ و اخلاق اسلامي به عنوان يك رذيله اخلاقي به نام سخن چيني معروف و شهرت يافته و از آن به شدت منع شده است. در ادبيات ما نيز به اين نكته تأكيد شده است سعدي شيرين سخن ميگويد:

هزار مرتبه سعدي ترا نصيحت كرد كه حرف مجلس ما را به محفلي نبري

رسول اكرم (ص) فرمود: بدترين اصحاب من كساني هستند كه سخن چيني ميكنند و در بين دوستان جدايي ميافكنند و از مردم پاكدامن عيب جويي ميكنند. (1)

و امام باقر (ع) فرمود: بهشت بر دروغ پردازان و كساني كه سخن چيني ميكنند حرام است. (2) بنابراين كار آن دوست شما درست نبوده و البته شما نيز نبايد با پرخاش و دعوا با او مواجه بشويد بلكه بايد دوستانه و صميمانه اشتباه خودش را به او گوشزد نماييد نبايد جوري رفتار كنيدكه از جمع شما طرد و يك عضو قرآني را از دست بدهيد بالاخره انسان جايز الخطاست ولي خداوند بزرگ هم غفار و بخشنده است و انتظار دارد بندگانش نيز چنين باشند.

نكته ديگري كه يادآوري آن ضروري است اين است كه انسان معمولاً بايد مسائلي را در جمع مطرح كند كه اگر به بيرون درز كرد باعث كدورت و ناراحتي نشود. بايد بدانيم آنچه از دهان خارج شد معلوم نيست به ديگران نرسد بنابراين اگر ميخواهيد برخي مسائل پوشيده و مخفي بماند، بايد سعي كنيم آنها را مطرح نكنيم تا موجب نگراني و دلخوري ديگران نشود.









منابع و مآخذ:

1 و2ـ كافي، ج2، باب النميمه، حديث 1و2

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.